Pages

Wednesday 16 April 2014

innalillah....

assalamualaikum, hai semua

09.04.14 marupakan tarikh yang tidak dapat keluarga saya lupakan. insan yang saya
kenali selama 15tahun pergi buat selamanya menemui YANG MAHA PENCIPTA.
si dia yang menjadi tunjang keluarga, our beloved philosopher, guide my MIL yang
bertarung maut selama hampir 40hari  akhirnya passed away.

kehilangan amat terasa bagi saya dan My Beloved Hubby sebab selama ini my MIL
tinggal bersama kami. saya bersamanya sejak saya kahwin.dia merupakan seorang
wanita yang sangat kental. diusianya muda arwah banyak mengenali kesusahan.
ia menyebabkannya  menjadi sangat matang dan protective terhadap anak-anak.
setiap rumah yang ada orang tua akan mendapat keredhaan Allah. semasa hayatnya
arwah banyak membantu keluarga dari segi nasihat, kewangan dan tenaga kerja.

walau dktor sudah mengatakan peluang my MIL untuk pulih adalah sangat-sangat
tipis kami berdoa agar  sesusatu keajaiban berlaku dan arwah pulih kembali.
3hari terakhir sebelum arwah menghembuskan nafas terakhir merupakan saat-saat
sangat menyeksakan bagi kami untuk melihat penderitaannya.

sejak arwah kene operate batu karang dalam pundi hempedu arwah bagaikan tahu
yang dirinya akan meninggalkan kami. selalu arwah sebut-sebut yang beliau ada
jumpa suaminya dan ibunya. juga mengatakan melihat suatu tempat yang cerah,
memberi kata-kata nasihat kepada anak-anaknya. semua petanda itu sedikit sebanyak
menjadi perbualan antara kami ahli keluarga.

'RABBANA AATINA FIDDUNYA HASANAH, WAFIL AKHIRATHI HASANAH
WAQINA AZABANNAR'

AL-FATIHAH BUAT ARWAH EMAK MERTUA SAYA
AMEEN...

wassalam

No comments:

Post a Comment