Pages

Thursday 24 March 2016

Resepi crispy nestum chocolate finger

Assalamualaikum

Ini adalah resepi yang saya dapat dari grup masakan fb.  Tengok resepi nya pun dah tahu cara buat yang amat senang. Saya selalunya resepi- resepi yang senang dibuat macam ni save terus atau screenshot je. Bila nak buat pertama kali akan refer resepi 100%. Kali kedua dan seterusnya akan saya cuba buat versi saya sendiri.

Resepi crispy nestum cholate finger

Bahan:
/ roti sandwich
/ butter
/ nestum
/ coklat masakan

# saya tidak bagi sukatan bahan sebab memang tiada sukatan specifik.

Cara buat
- trim kerak roti sandwich dengan potong kerak dan potong panjang
- sapu butter pada roti
- bakar roti itu dalam oven 170c selama 15 minit@ sampai nampak lighbrown
- semasa roti kita sedang bakar, double-boil coklat masakan.                          
- keluarkan roti dari oven.                                                                     - sejukkan, celup roti dalam coklat, celup@ golekkan roti yang di salut coklat dalam nestum
- sejukkan, masuk dalam bekas kedap udara
- taaaaadaaaaa... siap kudapan untuk di kunyah sambil tengok tv

Selamat mencuba.....

Wassalam

No comments:

Post a Comment