Pages

Wednesday 5 March 2014

ashiqa dan laptop

assalamualaikum, hai semua

tak ingat pula bila beli laptop mainan ni untuk Ashiqa. saya teringin sangat nak
beli laptop mainan ni sejak baca entri ni. terbayang-bayang saya mesti anak
saya ni suka dengan laptop ni. dalammasa yang sama anak saya juga dapat
belajar aktiviti yang simple disediakan. hah, baru ingat saya beli laptop
ini hujung tahun 2012. tapi saya tunggu ashiqa masuk  tadika baru saya bagi guna.
pada awalnya dia hanya guna macam nak taknak je sebab tak tahu baca dan
tak kenal huruf  lagi. walau saya ajar cara baca A,B,C guna laptop ini dia lebih
berminat belajar guna pen dan kertas. tapi semenjak duamenjak ni ashiqa lebih
suka guna laptop untuk belajar terutamanya buat activity 'additional'
susah payah mak awak beli benda ni ade juga kebaikkannya. saya memang lebih
suka beli learning toys,buku-buku cerita dan buku aktiviti kepada anak-anak daripada
membazir beli mainan entah-apa-apa. everytime pergi KL SENTRAL dah jadi rutin
anak-anak especially ashiqa 'pau' saya beli buku di kedai buku sana.




sejak guna  laptop ni kurang sikit dia nak warna buku. berbaloi jugak beli bende ni

wassalam


No comments:

Post a Comment