Pages

Thursday 23 June 2016

Puasa day 18


Assalamualaikum,

Masa berlalu dengan sangat pantas. Lagi dua hari kita semua akan memasuki bulan puasa fasa terakhir.  Cuaca hari ni sangat terik. Tengahari saya dah rasa tekak kering.
Masak sahur pun ala kadar sahaja. Sambal ayam semalam masih ada berbki sedikit  jadi buat kobis masak parpu + goreng ikan.
Berbuka abang haleem request nak makan nasi lemak kukus ayam berempah. Mula-mula saya kata ok kita beli nasi lemak kukus biasa je. Tapi ketiga-tiga anak-anak saya ni sebulay suara mengatakan nak makan nasi lemak kukus ayam goreng berempah. Kalau hari-hari makan nasi lemak kukus ayam macam ni alamatnya bankraplah. Hehehe.... tapi takpalah anak-anak pun seharian berpuasa tak salah jika manjakan mereka dengan makanan. Insyaallah akan murah rezeki kami sekeluarga demi untuk anak-anak.  Kuih berbaki semalam masih elok lagi dalam petiais. Buat jus mangga je.
Malam ni buat biskut Cruncy Cornflake Cookies.
Sangat mudah dan sekejap je boleh siap satu adunan. Lagipun di rumah memang sedia ada Cornflake yang saya ambil dari kedai kami. Mula-mula saya makan cookies ni macam lemau je tak rangup. Tapi bila dah sejuk memang krrupp, krapp,kruupp, kraaapp je bunyi.

No comments:

Post a Comment