Pages

Wednesday 22 June 2016

Puasa day 16

Assalamualaikum,

Saya dah mula projek biskut raya 2016 malam ini. Segalanya berjalan seperti yang saya plan. Alhamdulillah....
Biskut pertama yang saya buat ialah
Biskut suji.  Saya suka biskut suji yang dibuat dengan menggunakan tepung suji.
Bau wangi minyak sapi dan tekstur biskut yang rangup memang sedap.
Resepi saya ambil dari yatie memories.
Resepi ini ada guna tepung susu itu yang buatkan biskut ada rasa lemak-lemak sikit.
Malam lepas berbuka saya terus solat maghrib dan mula misi biskut raya. Adik ashiqa pun banyak tolong saya. Doh biskut yang saya bulatkan dia yang hias dengan manik bentuk hati.

Berbuka pula saya buat tosei cicah dengan sambal sardin yang dibuat untuk sahur tadi. Juga hari special sikit saya buat jus laici dan bingka ubi kayu. 
Untuk sahur pula buat ikan selar masak lemak cili api + goreng ikan masin +goreng telur mata.

Selesai sudah puasa selama 16hari.

Wassalam

No comments:

Post a Comment