Pages

Monday, 17 February 2014

sehari tanpa tv

assalamualaikum, hai semua

apa rasanya bila sehari tiada siaran tv?? lebih tepat dikatakan
tiada siaran Astro sehari di cuti sekolah??? ade rasa best sikit dan
tak best banyak. boleh gitu???

* bestlah siaran tv takde tv boleh berehat sepanjang hari.
* takpayah jerit kat anak-anak suruh tutup tv sebab asyik sangat tengok tv
* lebih masa untuk berkomunikasi antara family members

tapi kesian juga bila tengok anak-anak bagai hilang arah taktahu nak buat apa
dah tak boleh tengok tv ade tak anak-anak lebihkan masa ulangkaji pelajaran??
jangan haraplah.. masa yang terluang hanya dihabiskan dngan bermain dan
bergaduh adalah. maknyalah yang pening kepala sejak buka mata hingga
tutup mata pada malam hari.
maka, mulalah aktiviti anak-anak yang sekian lama dilupakan. aktiviti apa tu??
jeng,jeng,jeng....
MAIN BOLA SEPAK DALAM RUMAH.huhuh...
tapi  janganlah bayangkan main bola sepak tu pakai bola besar tu. mereka
main pakai bila kecik yang biasa budak 4,5tahun main
itulah anak-anak saya. makin riuhlah rumah dengn drama anak-anak
yang tak sudah-sudah tu

p/s: tak bagitaupun kan kenapa siaran tv takade.... sebab hubby lupa
       nak bayar bil. hehehe....