Pages

Monday 6 January 2014

mertua vs menantu

assalamualaikum, hai semua

first of all saya bukanlah begitu arif untuk
menulis tentang topik ini
tapi sebagai seorang menantu yang dah 15tahun
(iaitu sejak kahwin sampai sekarang)
bersama mak mentua saya rasa saya layak untuk
menulis dan memberikan pendapat saya tentang isu sensitif
ini bila kita melihat mentua disisi sebagai seorang ibu@mak
memang akan nampak sempurna segala yang dilakukannya
tapi bila dilihat sebagai mentua ada sahaja yang tak kene

even in my real life, pada awal perkahwinan saya, berlaku
banyak salah faham antara saya n my MIL
juga saya tak malu untuk mengaku ianya disebabkan oleh saya
yang kurang berckap@berterus terang
sedangkan lidah tergigit inikan pula mertua yang kita
kurang tahu akan sifat n kelakuannya
tapi ingat dimana ada keinginan disitu ada jalan penyelesaian
sekarang saya bukanlah sempurna dimata mertua
saya (walau mertua tak pernah luahkan saya dapat rasakan dengan hati saya)
back to the basic, bila kita cuba menyayangi seseorang segala keburukan@
kekurangan akan nampak kecil je


wassalam

No comments:

Post a Comment