Pages

Thursday 19 December 2013

emosi

assalamualaikum, hai samua

 saya ni seorang yang kurang sabar

tapi ahli keluarga saya semua mengatakan saya seorang penyabar
saya boleh menjadi marah bila sesuatu yang berlaku itu x saya suka
sebelum anak saya rashid lahir saya juga suka memendam perasaan
sampaikan banyak berlaku salah faham antara saya dan hubby
setelah bergelar ibu saya perlahan-lahan cuba belajar mengawal emosi saya

cara saya amalkan untuk mengawal amarah adalah:
-belajar cuba berzikir dan beristighfar dalam hati sekerap yang boleh
-melakukan solat sunat
-berwudu'
-minum air kosong

amalkan perkara diatas ketika kita marah
buat salah satu yang bersesuaian dengan keadaan kita
ketika kita marah syaitan lebih suka dengan kita
semoga Allah melindungi kita

wassalam


No comments:

Post a Comment