Pages

Wednesday, 25 May 2016

Again pasal kucing

Assalamualaikum,

Ini kisah terjadi lepas dua hari. Pagi sejak saya sampai ke kedai kami si ibu kucing mengiau tak henti-henti. Dah bagi makanan stil berbunyi. Dah lah bunyi mengiau dia kuat.
Tak tahan bunyi kucing, my beloved hubby check tempat sorok kucing.
YA ALLAH... rupanya 2ekor anak kucing dah mati. Huhuhu.... sebab tulah si ibu asyik mengiau. Kucing mati tu hubby buang atas benteng. Si ibu pula tiba-tiba bawa anaknya yang masih hidup tu sorok dalam bilik tengah.
Rasa kesian pula bila si ibu tu mengiau seharian dan mencari anak nya belakang tempat letak kelapa.
Saya ni dulu sebelum membela kucing di rumah takde lah rasa kesian dekat kucing atau mana-mana binatang. Tapi sekarang ni even tengok anjing jalanan yang berkurap pun rasa sedih dan kesian. 

Ps: bawah ni gambar kucing oren di rumah saya.

Wassalam